Ćwiczenia
Portal sprzedaży nieruchomości - egzamin z roku 2014/2015.
Laboratorium
- Proszę sprawdzić, czy wszystkie małe prace domowe, które Państwo wysłali są uwzględnione w arkuszu Małe zadania domowe.
- MasterMind to gra planszowa dla dwóch osób. Gracze mają do dyspozycji pionki w sześciu kolorach. Pierwszy gra układa z pionków kod czteroelementowy,
kolory w kodzie mogą się powtarzać. Zadaniem drugiego gracza jest
odgadnięcie kodu wybranego przez pierwszego gracza.
Drugi gracz ma parzystą liczbę prób (zwykle 10). W każdej próbie gracz podejmuje próbę odgadnięcia
kodu wybranego przez przeciwnika. Pierwszy gracz ocenia próbę drugiego
gracza za pomocą białych i czarnych pionków. Za każdy pionek we
właściwym kolorze i na właściwej pozycji przyznaje czarny pionek. Za
każdy pionek we właściwy kolorze, ale na niewłaściwej pozycji przyznaje
biały pionek. Następnie drugi gracz ma prawo podjąć kolejną próbę.
Zaimplementować jeden krok algorytmu grającego w MasterMind. Zaimplementujemy algorytm, który trzyma zbiór możliwych jeszcze
układów.
Zgadywanie polega na wybraniu ze wszystkich możliwych jeszcze układów takiego, który
najlepiej dzieli ten zbiór (generuje podział minimalizujący wielkość
największego zbioru możliwych układów po zapytaniu). Przy parametrach standardowego
MasterMinda
taki algorytm radzi sobie bez problemu.